5. prosince 2007

mám potřebu se k tomuto tématu také vyjádřit

Je sice trošku škoda, že jsem se včera neválela doma, jako většina žáků, studentů a učitelů ČR (tak jasně, pánové a paní akademici asi moc za své platy stávkovat nemusej :) ), ale jakožto studentka pedagogické fakulty, ji naprosto podporuju, s odboráři souhlasím a je to opodstatněný. S kecy pánů politiků, že se tou stávkou nic nevyřešilo, taky souhlasím...ale to bylo myslím, předem jasný. Důležitý je, aby se o problémech školství a o školství všeobecně začalo konečně nahlas mluvit. Protože mně teda nepřipadá moc normální, aby se šetřilo na věcech, který jsou pro budoucnost národa naprosto klíčový...a ať se vám to líbí nebo ne, bude (a už teď je) čím dál tím míň bláznů, který budou ochotný studovat pět let proto, aby pak dostali menší plat než řidič MHD Jihomoravského kraje (nehledě na to, že fakt musí studovat, narozdíl od takovejch právníků...nemám je ráda a jsem proti nim zaujatá, je to tak). Opravdu ráda bych se dočkala toho, že si národ a široká česká veřejnost uvědomí, že pedagogičtí pracovníci si zasloužej respekt a patřičný ocenění. Protože jestli ne, moje děti (potažmo jejich děti a děti jejich dětí) nebude mít kdo učit, nedostane se jim patřičnýho a kvalitního vzdělání, který si zasloužej a to by mě teda fakt štvalo.
Jo tohle téma mě baví. :) A věřte mi, že dokud budu moct, budu všechny kolem mě přesvědčovat, že peďák není flákarna a nouzovka pro zoufalce, že v učitelování nejde jen o dva měsíce (plus...) prázdnin a že bez učitelek na prvním stupni byste nemohli studovat ty svoje práva, medicíny, informatiky, chemie a blábláblá...

Můžete se mnou nesouhlasit...tak do toho...ráda s váma zavedu odbornou a sofistikovanou diskuzi!!!

PS: Mám velmi dobrý pocit z mého druhého zápočtového testu...už mi jich bude teda chybět asi jen 11...juchů :)

7 comments:

Maggi 5. prosince 2007 v 19:58  

no ne každej učitel si zaslouží zvedat plat. jsou tam i tací, kteří do svýho povolání zrovna moc sil a inteligence neinvestujou, je to tak. Chtělo by to nějákej systém odměn, aby byli motivovaný. Ale samozřejmě jinak souhlasím.
A co říkáš na pana Lišku?? já jsem se do něj hrozně zamilovala...:)

Andy 5. prosince 2007 v 21:24  

juchůů!! já jsem teda včera, když jsem celý den spala nebo si četla zachumlaná v peřinách nad těmito tématy moc nepřemýšlela...ale s odstupem času s tebou souhlasím:))

paní učitelka M. 6. prosince 2007 v 21:38  

maggi: Tak to je samozřejmě pravda. Jenomže řekněme si upřímně, to není problém jen u učitelů. Ale nikoho neomlouvám.
Furt si ale myslím, že by lidi měli bejt ohodnecený podle jejich dosaženýho vzdělání...a ne hrubě pod. Protože to je silně demotivující k jakýmukoliv výkonu extra.
A tahle stávka byla i za prachy na pomůcky, opravy budov a tak...

Sáruška 7. prosince 2007 v 15:38  

možná jsem blbá,ale cos myslela tím, že učitelé fakt musej studovat, narozdíl od právníků?mluvíme o těch stejnejch právnících?moc se v tom nevyznám, ale právnický školy sou snad nejtěžší,ne?a např.u nás na gymplu může učit každej blbec,viz takovej Š...n-z něj moc nemám pocit, že by nějak pilně studoval:)

paní učitelka M. 7. prosince 2007 v 21:08  

Sára: Tím jsem myslela přesně to, cos pochopila. Přirovnala bych to asi k všeobecně rozšířenýmu názoru, že křesťani jsou suchaři a že každýmu nutěj svoji víru. S tím by ses asi neztotožnila, ne?
O právnících jsou rozšířený stejný nesmysly. Je pravda, že je těžký se tam dostat. Je pravda, že maj těžký zkouškový (protože se topěj v tom, že 4 měsíce nic nedělaj). Ale jedna z prvních věcí, který se na vejšce dozvíš je, že největší flákači a kaliči jsou právníci.
Moje spolužačka do Brna jezdí v pondělí večer a odjíždí ve středu večer, má 6 přednášek a žádný semináře. Věřina spolubydlící (Práva Praha) ve třeťáku už chodí jen na jednu přednášku...Na peďáku seš furt a bez průběžný práce bys to nedala...
Tak jsem to myslela!...

paní učitelka M. 7. prosince 2007 v 21:11  

Sára: A je dost možný, že Šimon pilně nestudoval...a ostatní z gymplu. Jenomže to je tak 20-30 let zpátky? Ráda bych věřila, že školství se za tu dobu někam posunulo :)...

Sáruška 8. prosince 2007 v 16:21  

ufffff...ty ses rozjela,to sem ale chtela:)ale je dobre,ze si stojis za svym:)

  © Blogger template Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP